«ΣΠΙΤΙ ΑΠΟ ΓΕΦΥΡΕΣ» του Παύλου Κουρτίδη στο Θέατρο «ΠΚ»

gefires-478x244

Από τον θεατρολόγο και κριτικό Κωνσταντίνο Μπούρα

 

Ναι, υπάρχει πρωτοπορία και υψηλή αισθητική κι ασκητική αφοσίωση στην Τέχνη κι έμπρακτος ιδεαλισμός και ρομαντικός υπαρξισμός αισιόδοξου τύπου. Κι όλα αυτά όχι βεβαίως στις κρατικές κι επιχορηγούμενες σκηνές μας (αααα μπααααα!) ούτε στα κρατικοδίαιτα φεστιβάλ, αλλά σε χώρους εκτός-εκτός-εκτός (γενικώς), που διατηρούνται χάρη στο μεράκι και την αφοσίωση καλλιτεχνών που πυραναλώνονται στην ιερή φλόγα του ταλέντου τους για να φωτίσουν τα μαύρα σκοτάδια του Μεσαίωνα που διανύουμε.

Απόλαυσα το χοροθέατρο «Σπίτι από γέφυρες» του Παύλου Κουρτίδη στο θεάτρο «ΠΚ» του Νέου Κόσμου. Πήγα με το μετρό. Βολεύει και το τραμ.

ΣΠΙΤΙΑΠΟΓΕΦΥΡΕΣ2

Ήταν όλοι τους υπέροχοι. Τα κείμενα του Μιχαήλ Ανθή, η πρωτότυπη μουσική του Βασίλη Τσεντούρου, η σκηνοθεσία-χορογραφία του Παύλου Κουρτίδη κι οι επί σκηνής: Ζωή Σωτηροπούλου, Ιωάννα Κορίνα Παλάσκα, Όλια Μουρουζίδου, Ελιάν Ρουμιέ, Ίρις Κατράκη Παύλου, Άγγελος Αντωνάκος, Χρίστος Καφετζής, Παύλος Κουρτίδης, Μιχαήλ Άνθης (του αναφέρονται όπως διαβάζονται τα ονόματα των ηρώων: φωναχτά!!!).

Δραματικά εξπρεσιονιστικοί οι φωτισμοί του Απόστολου Τσιτσώνη. Καφκική η σκηνογραφία-ενδυματολογία της Ιωάννας Παναζοπούλου. Μεταμοντέρνο και υπερεαλιστικό το βίντεο-μοντάζ που υπογράφει ο Άγγελος Τονιός (συγγνώμη για τους τόνους, αλλά στο πρόγραμμα είναι όλα τα ονόματα με κεφαλαία – παρακαλώ την ομάδα να μου στείλει διορθώσεις πριν τυπωθεί η κριτική μου αυτή).

Η μοναξιά του σύγχρονου ανθρώπου, που στήνει γέφυρες και τις χαλάει (με τον εαυτό του πρωτίστως και με τους άλλους παρεμπιπτόντως). Η εναλλαξιμότητα των συντρόφων, των φίλων, των συζύγων, απομακρύνει την αναζήτηση για ΤΟ ταίρι κι όλα βυθίζονται στην αφηρημάδα του πρόσκαιρου, στην αναπαλλοτρίωτη αθωώτητα του πασιφανούς, στην ακατάβλητη χλιδή της λιτότητας, στην αναπόδραστη κραυγή του κόσμου, που βουλιάζει κάτω από το βάρος της σύγχυσης και της αμφιβολίας.

Αυτή είναι – με λίγα λόγια – η ποιητική μου ανάδραση στο θέαμα που παρακολούθησα ενεός, με κομμένη ανάσα και πλήρης ανασασμού, εκ βαθέων. Ναι, σε αυτές τις παραστάσεις οξυγονώνομαι, βλέπω σύγχρονα πράγματα, από καλλιτέχνες που προβληματίζονται το ίδιο και μοιράζονται την ίδια προβληματική περιρρέουσα ατμόσφαιρα…

Το χοροθέατρο είναι ένα παγκόσμιο είδος, που υπερβαίνει τα γλωσσικά φράγματα και τα κάθε είδους λογικά όρια που θέτει ο ρασιοναλιστικός δυτικός νους του καταχρεωμένου πολιτισμού μας. Είναι ίσως η υπέρ-Τέχνη, που συνδυάζει όλες τις άλλες και ταιριάζει καλύτερα στην παγκοσμιοποιημένη εποχή μας, ως υπέρ-κώδικας, ευθέως αναγνωρίσιμος από επαρκείς θεατές και μη. Δεν ξέρω τι καταλαβαίνει ο μη μυημένος θεατής σε αυτή την παράσταση. Ίσως το άγχος της χαοτικής συνθήκης του Ανθρώπου σήμερα, που προσπαθεί να επιβιώσει επικαλούμενος θεούς και δαίμονες, όταν δεν τους βάζει στο μίξερ ή δεν τους αρνείται παντελώς, οπότε βάζει στη θέση του θνητούς υπερανθρώπους-ήρωες-αρχηγούς…

Info:

http://pktheater.gr/index.php?target=play&alias=%CE%A3%CE%A0%CE%99%CE%A4%CE%99%20%CE%91%CE%A0%CE%9F%20%CE%93%CE%95%CE%A6%CE%A5%CE%A1%CE%95%CE%A3

 

Advertisements
Συλλογὴ εἰκόνων | Καταχωρίσθηκε στὴν κατηγορία Θέατρο, Χορός. Φυλάξτε τὸν μόνιμο σύνδεσμο στὰ ἀγαπημένα σας.

Ἀπαντῆστε

Συμπληρῶστε κατωτέρω τὰ στοιχεῖα σας ἢ πατῆστε σὲ ἕνα εἰκονίδιο γιὰ νὰ συνδεθῆτε.

Λογότυπος τοῦ WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ WordPress.com. Ἀποσυνδεθῆτε / Ἀλλαγή )

Εἰκόνα Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Twitter. Ἀποσυνδεθῆτε / Ἀλλαγή )

Φωτογραφία στὸ Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Facebook. Ἀποσυνδεθῆτε / Ἀλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Google+. Ἀποσυνδεθῆτε / Ἀλλαγή )

Σύνδεση μὲ τὸ %s σὲ ἐξέλιξη...