Κέλλυ Μενδρινού, η εικαστικός για παρόντες και μελλούμενους κρίσιμους καιρούς

Μία μεγάλη σημαντική και μεμονωμένη σύγχρονη εικαστικός, η νοσταλγούσα τον κλασικισμό Κέλλυ Μενδρινού συμμετέχει (εύγε στους προτείνοντες κι εγκρίνοντες) στα συλλογικά ΘΕΩΡΗΜΑΤΑ-ΕΚΘΕΣΗ ΕΝΩΣΗΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΤΕΧΝΟΚΡΙΤΩΝ AICA – HELLAS (από 8/02/2018 έως και 15/04/2018 στο ΕΜΣΤ – πρώην εργοστάσιο Fix). Σπεύστε αμέσως να δείτε πού χτυπάει η καρδιά του σύγχρονου Πολιτισμού.

 

Από τον ποιητή, θεατρολόγο και κριτικό Κωνσταντίνο Μπούρα

 

 

Τολμώ να πω, όχι χωρίς κάποια δόση ευλόγου υπερηφανείας, πως είμαι ο πρώτος που διείδα το μεγάλο εικαστικό όραμα και το εκλεκτικώς διοχετευθέν ταλέντο της ζωγράφου Κέλλυς Μενδρινού που κινείται σε ένα ευρύ φάσμα καλλιτεχνικής δεξιοτεχνίας, από το απολύτως ρεαλιστικό πορτραίτο στην ατμοσφαιρική τοπιογραφία μέσα σε μία αχλύ εσωτερικής συναισθηματικής υγρασίας και σε κάποιες νεκρές φύσεις που μεταξελίσσονται σε αφηρημένες πραγματώσεις του ανεικονικού και εικονοποιούν το ασύλληπτο με μία καθαρότητα υλοποίησης που την ξεχωρίζει από τη μοντερνιστική σκοτεινιά και τη μεταμοντέρνα αυθαιρεσία, αφού ακόμα και οι αρχιτεκτονημένοι κήποι της (όπου κατέφυγε εσχάτως αναζητώντας μια κάποια ρυμοτομημένη λογική ως αντίδοτο στο άναρχο και ατελεύτητο)… αφού ακόμα κι οι αρχιτεκτονημένοι κήποι της μοιάζουν σα να ξορκίζουν το άναρχο και άλογο, το πρωτόγονο κι εκτονωτικό, το δήθεν αυθόρμητο και γελοία παρορμητικό, ευνοώντας προφανώς μια καλώς κεκρυμμένη νοσταλγία για το κλασικό, το διευθετημένο, το ερωτικό γυμνό σώμα, την αποκεκαλυμμένη Φύση, που ως Ίσιδα έχει τραβήξει και τα επτά της πέπλα κι εκτίθεται κάτω από το άσπλαχνο φως των προβολέων μιας ματιάς που διψάει για Αλήθεια ακυρώνοντας κάθε είδους ψέμα, ειδικά εάν πρόκειται για αστική φρεναπάτη. 

Βαθιά ρηξικέλευθο κι ανατρεπτικό το έργο της Κέλλυς Μενδρινού, δεν το έχει κατανοήσει ίσως μέχρι σήμερα κανείς. Ας είναι καλά ο Μίλτος Φραγκόπουλος που φρόντισε να της δώσουν μια δική της, μοναχική και μεμονωμένη γωνιά, εκεί στο βάθος του Αθηναϊκού, του Ελληνικού Μουσείου Μοντέρνας Τέχνης, που στεγάζει μια τόσο καλοστημένη έκθεση ώστε αποκαλύπτονται όλα τα αδιέξοδα της σύγχρονης Δυτικής Σκέψης κι επιχειρείται η επανατελετουργοποίηση (reritualisation) της δραματικής ανάδρασης Ανθρώπου-Περιβάλλοντος, ειδικά σε περιόδους κοσμογονικών Κρίσεων, σαν τη «δική» μας.

                                                                                                                 Προσέξτε αυτό το καινοτόμο ταλέντο. Ευχής έργων που μπήκε στα μουσεία πριν το υιοθετήσουν οι διάφορες γκαλερί. Στις Αίθουσες Τέχνης αναμένεται να καταξιωθεί το έργο της Κέλλυς Μενδρινού, αφού στον υλιστικό μας πολιτισμό, η πνευματική καλλιτεχνική δημιουργία αποτιμάται με οικονομικούς όρους. Αίθουσες Τέχνης, σπεύστε να κατοχυρώσετε, να αναδείξετε, να προβάλλετε διεθνώς ένα έργο που θα τιμάει την Ελλάδα και τον Παγκόσμιο Ανθρωποκεντρικό Πολιτισμό μας στον αιώνα τον άπαντα!!!

 

Και το εννοώ και το υπογράφω ευθαρσώς αυτό!!!

 

Κωνσταντίνος Μπούρας

www.konstantinosbouras.gr

 

Ο Μίλτος Φραγκόπουλος γράφει για τη συμμετοχή της Κέλλυς Μενδρινού στα «Θεωρήματα» του Μουσείου Μοντέρνας Τέχνης:

 

Το έργο της Μενδρινού μέσα στο χρόνο αναδει-

κνύει πολλαπλά ενδιαφέροντα που έχουν όμως έναν

κοινό ενδότερο πυρήνα, εστιάζοντας αρχικά στην

ανθρώπινη μορφή σε άσπρο και γκρίζο. Τα ανθρώ-

πινα σώματα με μολύβι πάνω σε μουσαμά, αχνά, ευ-

αίσθητα και ευάλωτα, εν κενώ, μοιάζουν κλεισμένα

στον εαυτό τους, αλλά ταυτόχρονα επικοινωνούν,

εκτίθενται απροκάλυπτα ως αυτά που είναι. Σε μια

δεύτερη θεματική, οι αναζητήσεις της αφαιρετικής

φόρμας και των χρωμάτων μοιάζουν να επιδιώκουν

τη συγκρότηση ενός χώρου ώστε να ενταχθούν οι

μοναχικά αιωρούμενες μορφές, ενός χώρου που

μπορεί να είναι γεωμετρικός, κοσμικός, ψυχικός

και βαθμιαία, μέσα από ανεπαίσθητες μεταλλάξεις

της φόρμας, να οδηγεί σε ένα άλλο, τρίτο, μέρος: σε

έναν κήπο, σημείο σύνδεσης του φυσικού και του

ανθρωπογενούς, όπου το ανθρώπινο σώμα μπορεί

ίσως να βρει έναν τόπο να διαμείνει.

Τα τρία αυτά πεδία, του σώματος, του τόπου και

του κήπου, που συγκροτούν το έργο της Μενδρινού,

έδωσαν το έναυσμα για μια θεώρηση με τον «τρι-

πλό» τίτλο Corpus – Locus – Hortus, επιλέγοντας τη

λατινική εκδοχή των όρων τόσο λόγω της διεθνούς

διάστασης στη ζωή και τη δουλειά της ζωγράφου,

όσο και γιατί τονίζει περισσότερο το ≪καθαρό≫ νό-

ημα των τόσο απλών όρων, συνηθισμένων λέξεων

της καθημερινής μας γλώσσας, που συγχέονται με

άλλες σημάνσεις στη συγχρονία (όπου π.χ. η λέξη

τόπος μπορεί να έχει «πατριωτικές» αποχρώσεις). Η

λατινική λέξη μέσα στην ξενικότητά της δημιουργεί

και μια αίσθηση τού «αινιγματικού» και, επίσης, η

αλληλουχία ομοιοκατάληκτων δισύλλαβων λέξεων

είναι εύηχη, με ακουστικό αλλά και οπτικό ρυθμό.

Στη σημερινή εποχή, η τέχνη συχνά είτε ρέπει

προς την αυτοαναφορικότητα σε βαθμό που καθί-

σταται απροσπέλαστη, είτε εύκολα ξεφεύγει σε ένα

ιδιότυπο είδος πολιτικο–κοινωνικού ακτιβισμού,

αναλαμβάνοντας να εγείρει συνειδήσεις, (δηλαδή

είτε παραμένει κλειστή σε έναν ερμητικό ατομισμό,

είτε εξακτινίζεται σε μια απεριόριστη συλλογικότη-

τα). Έτσι, σπάνια προσμένουμε μια συνάντηση μαζί

της που να εγκαθιστά μια επικοινωνία ανάμεσα στο

δημιουργό και τον θεατή, και να διαμορφώνει μια

συνομιλία προσωπική για την κοινή μας μοίρα της

ύπαρξης μέσα στον κόσμο –αυτού που συνήθως

αποκαλούμε «ανθρώπινη συνθήκη» (condition

humaine). Αυτή η απεύθυνση στο γενικό μιλώντας

για το προσωπικό είναι μια ιδιότητα που αποδίδεται

στη λυρική ποίηση –κι ίσως ο πυρήνας της ζωγραφι-

κής της Μενδρινού βρίσκεται κάπου εκεί.

 

Κέλλυ Μενδρινού / Kelly Mendrinou

Orangerie, 2017, μικτή τεχνική, 60 x 70εκ.

Orangerie, 2017, mixed media, 70 x 60cm

Blanc sur noir, 2010, λάδι σε μουσαμά, 160 x 160εκ.

Blanc sur noir, 2010, oil on canvas, 160 x 160cm

Dessin sur toile, 2007, μολύβι σε μουσαμά 100 x 73εκ.

Dessin sur toile, 2007, pencil on canvas, 100 x 73cm

 

Info:

http://www.emst.gr/exhibitions/current-exhibitions/theorimata-i-ekthesi-tis-enosis-ton-ellinon-technokriton-aica-hellas

 

Advertisements
Συλλογὴ εἰκόνων | Καταχωρίσθηκε στὴν κατηγορία Διάφορα, Εικαστικά. Φυλάξτε τὸν μόνιμο σύνδεσμο στὰ ἀγαπημένα σας.

Ἀπαντῆστε

Συμπληρῶστε κατωτέρω τὰ στοιχεῖα σας ἢ πατῆστε σὲ ἕνα εἰκονίδιο γιὰ νὰ συνδεθῆτε.

Λογότυπος τοῦ WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ WordPress.com. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Google+. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Εἰκόνα Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Twitter. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Φωτογραφία στὸ Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Facebook. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

w

Σύνδεση μὲ τὸ %s σὲ ἐξέλιξη...

Αὐτὸς ὁ ἱστότοπος χρησιμοποιεῖ τὸ Akismet γιὰ νὰ μειώσει τὰ ἀνεπιθύμητα μηνύματα. Μάθετε τί συμβαίνει μὲ τὰ δεδομένα τῶν σχολίων σας.