Άνευρος, άοσμος, άγευστος, ανούσιος, αντιερωτικός και πληκτικός “Πορνοστάρ”. Κρίμα!!! γιατί το θέμα έχει ιδιαίτερο κοινωνιολογικό, αισθητικό, δραματουργικό ενδιαφέρον… Μια άλλη φορά, ίσως…

Ακόμα κι ένας … «Πορνοστάρ» χρειάζεται …κείμενο, έντεχνο, πολυεπίπεδο, δραματουργημένο, με σκηνική οικονομία, βαθιά γνώση του αντικειμένου, αποτέλεσμα πολύχρονης έρευνας, και  προ πάντων να μην είναι όλα τόσο ρηχά και προβλέψιμα… Κρίμα συμπαθής κι αξιαγάπητη Κυρία Έλενα Πέγκα!!!! Το κοινό είναι αυτό που καταξιώνει έναν καλλιτέχνη-λογοτέχνη κι η διάρκειά του, η αντοχή του μέσα στον Χρόνο είναι αυτή που τον καθαγιάζει. Κουλτουριάρικες διανοουμενίστικες ακροβασίες δεν πιάνουν πια. Η δεκαετία τού 1990 παρήλθεν ανεπιστρεπτί. Οι θεατρόφιλοι σήμερα με το Διαδίκτυο έχουν ευρύτερο μέτρο σύγκρισης κι είναι πλέον εξαιρετικά απαιτητικοί.

 

Από τον ποιητή, θεατρολόγο και κριτικό Κωνσταντίνο Μπούρα

 

Αυτή τη φορά ο Κωνσταντίνος Ρήγος υπέγραψε μία φεστιβαλική ρηχή αποτυχία. Γιατί παράσταση χωρίς …κείμενο δεν γίνεται. Ειδικά σε ένα τόσο δύσκολο θέμα, απαιτείται πολύχρονη έρευνα, γνώση του αντικειμένου, «λοξή ματιά» και προ πάντων: άριστη γνώση της δραματουργίας έτσι ώστε να αποφευχθούν στερεότυπα, προκαταλήψεις, διανοουμενίστικα κλισέ παντός είδους, κουλτουριάρικες αναπαραγωγές ήδη γνωστής βιβλιογραφίας, φιλμογραφίας και παραστασιογραφίας…

            Τι να σου κάνει ο έμπειρος χορογράφος και σκηνοθέτης όταν από τα πρώτα πέντε λεπτά έχει εξαντληθεί ο κεντρικός χαρακτήρας του παρανοϊκού ψυχωσικού (κι ίσως σχιζοφρενούς) αντι-ήρωα που θυμίζει τόσο τον Ρομπέρτο Τσούκο του Κολτές, που αποτελεί πλέον πρότυπο για τους μεταγενέστερους δραματουργούς αναλόγου θεματογραφίας…

ΕΝ ΟΛΙΓΟΙΣ, ΦΑΙΝΟΤΑΝ ΣΑΝ Η ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΣΑ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ ΝΑ ΜΗΝ ΈΧΕΙ ΔΙΕΙΣΔΥΣΕΙ ΚΑΘΟΛΟΥ ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΈΧΕΙ ΟΥΔΕΜΙΑ ΕΞΟΙΚΕΙΩΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΨΥΧΙΣΜΟ ΤΩΝ “ΗΡΩΩΝ” ΤΗΣ. ΚΑΘΟΛΟΥ ΠΕΡΙΕΡΓΟ ΒΕΒΑΙΑ, ΑΛΛΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΑΦΕΘΕΙ Η ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΜΙΑΣ ΤΟΣΟ ΔΥΣΚΟΛΗΣ ΑΝΑΘΕΣΗΣ ΣΕ ΆΛΛΟΥΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΝ …ΕΙΔΙΚΟΥΣ ή εξοικειωμένους με παρόμοιες θεματικές κι αισθητικές.

ΧΙΛΙΕΣ ΦΟΡΕΣ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΑΝ ΕΙΧΕ ΥΠΟΓΡΑΨΕΙ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ Ο ΊΔΙΟΣ Ο ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ ή αν ήταν μια συλλογική αυτοσχεδιαστική ενδεχομένως δουλειά ολόκληρης της ομάδας του.

            Το κιτς βέβαια ταιριάζει εδώ στο θέμα τής λαϊκής πορνογραφίας, όμως οι άριστοι ηθοποιοί έμοιαζαν αδιάβαστοι, απροετοίμαστοι κι …αμελέτητοι, αμήχανοι και σπασμωδικοί. Αλλά τι να σου κάνουν οι έρμοι αν δεν έχουν αντικείμενο για εμβάθυνση;

Η επαναληπτικότητα και η προβλεψιμότητα των αμήχανων κι ακατέργαστων φράσεων προσέφερε χείριστες υπηρεσίες στο σκηνικό αποτέλεσμα.

            Λυπάμαι ιδιαίτερα που αναγκάζομαι να εκφράσω τον πλήρη αποτροπιασμό μου για μια μέτρια παράσταση με ένα κακότεχνο κείμενο.

Ακόμα και η άψογα εκτελεσμένη μουσική ήταν άσχετη κι από ….άλλο έργο. Δεν λέω, σαν αντίθεση θα μπορούσε να λειτουργεί κάπως, αλλά εδώ έμοιαζε σαν άσχετη υπόκρουση φλύαρου …βωβού κινηματογράφου. 

Όσο για τους υπότιτλους, των ασχέτων άσχετα. Άλλα έλεγαν οι ηθοποιοί άλλα αυτοί. Καλά, δεν είχαν κάνει αρκετές πρόβες; 

            Ελπίζω τα βέλτιστα στο μέλλον… Ο Κωνσταντίνος Ρήγος είναι κεφάλαιο για το ελληνικό χοροθέατρο. Η Έλενα Πέγκα είναι αισθαντική και κατηρτισμένη, μορφωμένη και με άποψη. Αξίζουν αμφότεροι μια καλύτερη διαχείριση τού υλικού, αλλά και τών δυνατοτήτων τους…

 

Κωνσταντίνος Μπούρας

 

http://www.konstantinosbouras.gr

 

 

 

Info:

 

http://greekfestival.gr/festival_events/konstantinos-rigos-2018-2/

 

 

Advertisements
Συλλογὴ εἰκόνων | Καταχωρίσθηκε στὴν κατηγορία Θέατρο, Χορός. Φυλάξτε τὸν μόνιμο σύνδεσμο στὰ ἀγαπημένα σας.

Ἀπαντῆστε

Συμπληρῶστε κατωτέρω τὰ στοιχεῖα σας ἢ πατῆστε σὲ ἕνα εἰκονίδιο γιὰ νὰ συνδεθῆτε.

Λογότυπος τοῦ WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ WordPress.com. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Google+. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Εἰκόνα Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Twitter. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Φωτογραφία στὸ Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Facebook. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

w

Σύνδεση μὲ τὸ %s σὲ ἐξέλιξη...

Αὐτὸς ὁ ἱστότοπος χρησιμοποιεῖ τὸ Akismet γιὰ νὰ μειώσει τὰ ἀνεπιθύμητα μηνύματα. Μάθετε τί συμβαίνει μὲ τὰ δεδομένα τῶν σχολίων σας.