«Μην πυροβολείς τα σπουργίτια» σε τελεσφόρα σκηνοθεσία Άννας Σωτρίνη – Μην το χάσετε!!!

Το δεύτερο μέρος της μπεκετικής υπαρξιακής τριλογίας του από σκηνής Φιλοσόφου ΘΕΟΔΟΣΗ ΠΕΛΕΓΡΙΝΗ στο ΘΕΑΤΡΟ ΑΛΚΜΗΝΗ

 

 

Από τον ποιητή, θεατρολόγο και κριτικό Κωνσταντίνο Μπούρα

 

Σε αυτή τη χώρα έχουμε ακόμα μεγάλα πνεύματα, συνεχιστές των αρχαίων φιλοσόφων, των κλασικών ποιητών, των από σκηνής Διδασκάλων. Άρρηκτη η αλυσίδα μέσα στον Χρόνο με όπλο της γλώσσα που ανοίγει δρόμους πρωτόγνωρους και κρυφά ντουλαπάκια στην Παγκόσμια Υπέρ-συνείδηση, όπου οι αληθινοί θησαυροί των ρηξικέλευθων ερευνητών υπερίπτανται. Μελετητής, ερευνητής κι ακαδημαϊκός Δάσκαλος από τους λίγους, ο Πρύτανης (δεν υπάρχει τέως σε αυτό το αξίωμα) και Υπουργός ΘΕΟΔΟΣΗΣ ΠΕΛΕΓΡΙΝΗΣ τόλμησε το αξιοθαύμαστο: εκτέθηκε και σκηνικώς (ενώ από το μετερίζι του συγγραφέα θα απολάμβανε την ιδιότυπη ασυλία της «ποιητικής άδειας»). Το να στέκεις όμως κάτω από τα αμείλικτα φώτα των προβολέων (επί σκηνής και αοράτων τινών, οίτινες κατευθύνονται έξωθεν των εσωτερικών οφθαλμών επαρκών και πολυπείρων θεατών) αυτό ισοδυναμεί σχεδόν με αυτοκτονία, αν δεν πατάς πολύ σταθερά στα πόδια σου κι αν δεν βυθίζεις τις ρίζες της Γνώσεώς σου στα έγκατα της Γης έτσι ώστε να συνυφανθούν με τις ρίζες του Δέντρου της Ζωής. Δεν υπάρχει ασφάλεια στη Ζήση. Τα πάντα είναι ρευστά. Ο πάμφωτος Ηράκλειτος, ο Φωτισμένος, απεκλήθη «Σκοτεινός» από τους «τα φαιά φορούντες». Είναι μεγάλη περιπέτεια, μέγιστος άθλος να δεις πίσω από τη μάσκα, από το «τέμπλο» του πλατωνικού σπηλαίου των Ιδεών κι όχι μόνον να αντικρίσεις το Φως εκείνο που δεν αντέχουν οι ανθρώπινοι οφθαλμοί αλλά να θελήσεις να μεταδώσεις ηρωϊκώς την εμπειρία σου αυτή την ανεπανάληπτη. Γιατί είναι λίγες οι στιγμές στη ζωή των ανθρώπων που έρχονται ενώπιος ενωπίω με το βάραθρον της Υπάρξεως εκεί όπου δικαιολογίες δεν χωράνε και φίλτρα (ωραιοποιητικά ή αθωωτικά) δεν εφαρμόζουν. Επ’ ουδενί. Ο από σκηνής Φιλόσοφος και Διδάσκαλος Θεοδόσης Πελεγρίνης εντρυφήσας επί μακρόν εις την Επιστήμην, απεκδύθηκε τον επίσημον μανδύαν και κατήλθεν εκεί όπου μόνον μάρτυρες και ήρωες μπορούν κι επιθυμούν να αντέξουν. Ας μην ξεχνάμε ότι «μάρτυρα» χαρακτήρισε ο υπαρξιστής φιλόσοφος Ζαν-Πωλ Σαρτρ τον ποιητή Ζαν Ζενέ. Υπάρχουν πολλοί τρόποι να ανέλθεις την πνευματική κλίμακα, την σκάλα του Ιακώβ, την ατέρμονη έλικα που είδε ο Βούδας στα οράματα της Φώτισής του. Ο απλούστερος τρόπος είναι να απεκδυθείς κάθε επιπρόσθετη σοβαροφάνεια και να γίνεις Σοβαρός, Τίμιος απέναντι στον εαυτό σου και στα πιστεύω σου, αυτοθυσιαστικός, αυτοσαρκαστικός, αυτό-απομυθοποιητικός, αυτοκαταστροφικός όμως όχι. Γιατί χρειάζεται γερή δομή και τεχνική επάρκεια κτίστη λιθοξόου για να χτίσεις στη λάσπη που έχει καταντήσει η πνευματική ζωή μας. Μέσα από το έλος της περιρρέουσας ατμόσφαιρας αναδύεται μια μορφή ελληνική και παγκόσμια: ο Θεοδόσης Πελεγρίνης, που μέσα από το πρόσχημα κάποιων προβών πάνω στο παραβολικό αριστούργημα «Βασιλιάς Ληρ» του Σαίξπηρ διαλογίζεται σκηνικώς περί της τρίτης ηλικίας, περί ζωής, θανάτου, εξουσίας, καταχρήσεως ενεργειών και ιδεοψυχολογικής εξαντλήσεως που επιφέρει μίαν γήρανσιν απείρως σοβαροτέραν της ηλικιακής για εκείνους που δεν είναι έφηβοι στη διάθεση και δεν προτίθενται να εξελίσσονται διαρκώς πάση θυσία…

Το θέατρο είναι ένας τρόπος να ξορκίζουμε τα φαντάσματά μας, να υπερβαίνουμε τα πάθη μας βλέποντάς τα απ’ έξω, να κατανοούμε μέσα από τη συμπόνοια και την ενσυναίσθηση την ανθρώπινη κατάσταση και να ψυχανεμιζόμαστε, κάπου στον ορίζοντα των λογισμών μας, το μεγαλείο και το Έρεβος της ανθρώπινης συνθήκης. Ένα σχολείο είναι όλος ο πλανήτης κι ο Καθηγητής, ο Δάσκαλος, ο αρχιτεχνίτης του Διονύσου ΘΕΟΔΟΣΗΣ ΠΕΛΕΓΡΙΝΗΣ ιερουργός, τελετάρχης και μύστης μιας Επιστήμης που δεν έχει ανατείλει ακόμη και δεν θα απευθύνεται μόνο στο λογισμικό ή στο θυμικό ή στο νοητικό αλλά θα είναι Ολιστική. Προς ένα «Ολικό Καλλιτέχνημα» (“Gesamtkunstwerk”) κινούμαστε όλοι οι «πολεμιστές του Φωτός» («μποντισάτβα», στα σανσκριτικά), απαξάπαντες εμείς που θέλουμε να δούμε επί των ημερών μας την Ανθρωπότητα να επιτυγχάνει το «ποιοτικό άλμα», εκείνο που οραματίστηκε ο Δανός Φιλόσοφος Σόρεν Κίρκεγκααρντ.

Έλληνας και Παγκόσμιος Πνευματικός Ταγός, ο ΘΕΟΔΟΣΗΣ ΠΕΛΕΓΡΙΝΗΣ, υπηρετεί όλες τις Μούσες μαζί, και την Πολυτρόπη, εκείνη που συνδυάζει τις δεξιότητες απασών κι απάντων.

Ανυπομονώ να διαβάσω το τρίτο μέρος αυτής της άτυπης τριλογίας. Πολύ πριν ανεβεί στο θέατρο.

Μετά Λόγου Γνώσεως,

 

Δρ. Κωνσταντίνος Β. Μπούρας

www.konstantinosbouras.gr

 

 

Info:

https://www.viva.gr/tickets/mainnavigation/%CE%B5%CE%B9%CF%83%CE%B9%CF%84%CE%B7%CF%81%CE%B9%CE%B1-%CE%B8%CE%B5%CE%B1%CF%84%CF%81%CE%BF%CF%85/plays/%CE%BC%CE%B7%CE%BD-%CF%80%CF%85%CF%81%CE%BF%CE%B2%CE%BF%CE%BB%CE%B5%CE%B9%CF%83-%CF%84%CE%B1-%CF%83%CF%80%CE%BF%CF%85%CF%81%CE%B3%CE%B9%CF%84%CE%B9%CE%B1868ac4ae-bf32-41af-862/

«Μην Πυροβολείς τα Σπουργίτια»

του Θεοδόση Πελεγρίνη

Σκηνοθεσία: ¨Αννα Σωτρίνη

Σκηνικά- Κοστούμια: Πάγια Βεάκη

Μουσική- Video art: Ευάγγελος Κάλλοου

Βοηθός σκηνοθέτη: Κατερίνα Μπιμπή

Παραγωγή: Ατρειδών Κύκλος

Επικοινωνία: Άντζυ νομικού

Ερμηνεύουν οι: Θεοδόσης Πελεγρίνης, Γιάννης Παπαθύμνιος, Κατερίνα Κωνσταντίνου

Η παράσταση, «Μην Πυροβολείς τα Σπουργίτια» είναι το δεύτερο έργο της τριλογίας «Τρύπιο βαρέλι» του Θεοδόση Πελεγρίνη. Το πρώτο, με τον ομώνυμο τίτλο, παρουσιάστηκε με επιτυχία κατά την περίοδο 2018 -19 στο Θέατρο Αλκμήνη.

Το « Μην Πυροβολείς τα Σπουργίτια» είναι μία αυτοτελής ιστορία με τους ίδιους ήρωες (τον Μάκη και τον Λάκη), στην ίδια φιλοσοφική ιδέα αναφορικά με το νόημα της ζωής. Ένα τρίτο πρόσωπο, ένα νεαρό κορίτσι, εισβάλει στην καθημερινότητα των δύο μεσήλικων ανδρών δημιουργώντας συγκρούσεις και ανατροπές. Μία «γκρίζα κωμωδία» στην οποία γι’ ακόμη μια φορά, οι ελπίδες, οι προσδοκίες και τα όνειρα υπονομεύονται και εξανεμίζονται δίνοντάς μας την εντύπωση ότι η ζωή μας δεν είναι τίποτα περισσότερο ή λιγότερο από μία αέναη φάρσα.

Από Πέμπτη 9 Ιανουαρίου 2020 στις 21:00 και κάθε Πέμπτη στο Θέατρο ΑΛΚΜΗΝΗ

 

Συλλογὴ εἰκόνων | Καταχωρίσθηκε στὴν κατηγορία Θέατρο, Λογοτεχνία. Φυλάξτε τὸν μόνιμο σύνδεσμο στὰ ἀγαπημένα σας.

Ἀπαντῆστε

Συμπληρῶστε κατωτέρω τὰ στοιχεῖα σας ἢ πατῆστε σὲ ἕνα εἰκονίδιο γιὰ νὰ συνδεθῆτε.

Λογότυπος τοῦ WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ WordPress.com. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Google. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Εἰκόνα Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Twitter. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Φωτογραφία στὸ Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Facebook. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Σύνδεση μὲ τὸ %s σὲ ἐξέλιξη...

Αὐτὸς ὁ ἱστότοπος χρησιμοποιεῖ τὸ Akismet γιὰ νὰ μειώσει τὰ ἀνεπιθύμητα μηνύματα. Μάθετε τί συμβαίνει μὲ τὰ δεδομένα τῶν σχολίων σας.