O Θοδωρής Γκόγκος στο «Παλτό» του Νικολάϊ Γκόγκολ.

Ρεσιτάλ υποκριτικής. Ερμηνεία άξια για βραβείο.

 

Από τον ποιητή, θεατρολόγο και κριτικό Κωνσταντίνο Μπούρα

 

Στο θέατρο «Δρόμος» συντελείται ένα θαύμα: νέοι καλλιτέχνες συνεργάζονται με εμπειρότερους και υλοποιείται μια πραγματική κυτταρική κοσμογονία.

Ανακαλύψτε τους!!!

 

Χθες είδα με περισσή χαρά ένα αθάνατο κείμενο τού Γκόγκολ, «το Παλτό», που μιλάει για την διαχρονική ανέχεια και στέρηση των ταπεινών, των αδυνάμων, εκείνων που δεν έχουν στον ήλιο μοίρα, των μη προνομιούχων, που υπόκεινται διαρκώς στην ανελέητη βία κάθε «ισχυρού», που μπορεί να είναι απλώς θρασύς, αλαζών ή φασίστας, καταχραστής τής όποιας εξουσίας τού δίνει η παράνοιά του.

Ο κομπλεξισμός συμπεριλαμβάνει την παράνοια μεγαλείου και ψυχωσικοί γίνονται αμφότεροι θύτες και θύματα ενός αρχέγονου σαδομαζοχιστικού παιχνιδιού που παύει να είναι ελκυστικό, αφού ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΚΑΙ ΗΘΙΚΗ ΕΙΝΑΙ ΈΝΑ ΚΑΙ ΤΟ ΑΥΤΟ, σύμφωνα με τον Λούντβιχ Βιτγκενστάϊν, με τον Πλάτωνα, με τον Αριστοτέλη και άλλους σοφούς.

Κάθε καλός κ’ αγαθός άνθρωπος απαρέσκεται και αποτροπιάζεται κάθε φορά που έρχεται αντιμέτωπος με την απρόκλητη, παράλογη βία, η οποία οφείλεται στα τρία κακά τής ανθρώπινης μοίρας: άγνοια, αμορφωσιά, αναισθησία (έλλειψη ενσυναίσθησης).

Δεν θα υπήρχαν εξουσιαστές χωρίς εξουσιαζόμενους και το αντίθετο, όπως δείχνει ιδιοφυώς ο Μπέκετ στο αρχετυπικό ζεύγος αφέντη-δούλου που στοιχειώνει το «Περιμένοντας τον Γκοντό».

Οι κακοποιημένοι άνθρωποι γίνονται είτε αυτοκτονικοί / αυτοκαταστροφικοί είτε ψυχοπαθείς κακοποιοί / βιαστές. Το πρώτο περιορίζεται στην ιδιωτική σφαίρα, το δεύτερο εξαπλώνεται στον κοινωνικό ιστό ως ιός, μας αφορούν όμως αμφότερα.

Το Κακό στο αστρικό πεδίο είναι ένδειξη ΆΓΝΟΙΑΣ.

Ο γνωστικός φοβάται τους άγραφους νόμους τού Σύμπαντος.

Την Νέμεσιν την φοβόντουσαν ακόμα και οι «θεοί» του Ολύμπου.

Η αρχαία τραγωδία ασχολείται με την Ύβριν (αλαζονική υπέρβαση του μέτρου), που επισύρει την Άτη κι αυτή με τη σειρά της την Νέμεσιν, ενεργοποιεί τις Ερινύες και ο υβριστής αλαζών οδηγείται στην κατά0-Στροφή του (εκπίπτει τής Χάριτος κι εξορίζεται από τον / την Παράδεισο τής προγενεστέρας ευδαιμονίας του, που την είχε κατακτήσει με ηρωϊκές πράξεις / άθλους).

Ο Γκόγκολ στρέφει τον μεγεθυντικό φακό του σε ένα άκακο έντομο της αδήριτης γραφειοκρατικής μηχανής, που το λιώνουν τα γρανάζια μιας άδικης κοινωνίας, όπου επικρατεί ο κακώς εννοούμενος νόμος της ζούγκλας κι εφαρμόζεται στην πράξη το δίκαιο τού ισχυροτέρου.

Η παρηκμασμένη τσαρική Ρωσία σε όλο της το μεγαλείο!

Αυτό το έργο θα παίζεται και θα ξαναπαίζεται όσο υπάρχουν καταπιεστές και καταπιεζόμενοι. Επαναστάσεις και κινήματα δεν κατάφεραν να ανατρέψουν αυτή την αλήθεια. Η ανθρώπινη συνθήκη εξακολουθεί να παραμένει τραγελαφική. «Θεία Κωμωδία».

Εκπληκτική η ερμηνεία τού Θοδωρή Γκόγκου στο θέατρο «Δρόμος». Απολαύστε την!!!

Δημιούργησε ένα ΣΥΜΒΟΛΟ επί σκηνής και στο μετείκασμα τού εγκεφάλου των θεατών.

Ψυχοσωματική τεχνουργία με πνευματικό αντίκρυσμα.

 

Τον προτείνω για βραβείο υποκριτικής.

 

Μετά αμερίστου θαυμασμού,

 

Δρ Κωνσταντίνος Μπούρας, Επισκέπτης Καθηγητής Θεατρικής Κριτικής στο ΕΚΠΑ

https://konstantinosbouras.gr

 

info:

ΤΟ ΠΑΛΤΟ

ΝΙΚΟΛΑΪ ΓΚΟΓΚΟΛ

Πρεμιέρα: Δευτέρα 6 Δεκεμβρίου

Ο αγαπημένος μονόλογος Το παλτό” του Νικολάι Γκόγκολ σε μια εμβληματική ερμηνεία του Θοδωρή Γκόγκου, συνεχίζει τις παραστάσεις του και τη χειμερινή περίοδο στο Θέατρο ΔΡΟΜΟΣ.

 

«Όλοι μας ξεπροβάλαμε κάτω από το παλτό του Γκόγκολ».

Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι

Ένας υπαλληλάκος είναι ο ήρωας στο κορυφαίο διήγημα του Gogol που δημοσιεύτηκε το 1842. Το δικό του όνειρο: δε λαχταράει μια γυναίκα αλλά ένα πανωφόρι. Σ’ αυτό έχουν συγκεντρωθεί όλες του οι επιθυμίες, όλη του η αντίληψη για σπουδαιότητα, κοινωνική επιβολή. Μένει μέρες και νύχτες νηστικός, στερείται το κάθε τι και μαζεύει καπίκι καπίκι την αξία του! Το παλτό θα τον κάνει καλύτερο, πιο σημαντικό στην κοινωνία. Όμως το ίδιο παλτό θα τον στοιχειώσει…

Ο Μπιελίνσκι αναλύει με λαμπρή διορατικότητα και ακράτητο ενθουσιασμό την τέχνη του Gogol, που ‘από το τίποτα φτιάχνει το παν’: ‘Τα διηγήματα του Gogol, τα χαρακτηρίζει η απλότητα του μύθου, το εθνικό τους χρώμα, η ακέρια τους αλήθεια της ζωής, η πρωτοτυπία τους και το κωμικό τους στοιχείο που τα εμψυχώνει, στοιχείο που πάντα νικάει το βαθύ αίσθημα της λύπης και απελπισίας. Όλες αυτές οι ιδιότητες έχουν μια κοινή πηγή: Ο Gogol είναι ποιητής, είναι ένας ποιητής της πραγματικής ζωής!’. Ο Gogol στάθηκε ο πατέρας της ρωσικής πεζογραφίας, σίγουρα ‘πρώτος αυτός αντίκρισε με τόλμη και ειλικρίνεια τη ρώσικη πραγματικότητα’, σίγουρα λίγοι συγγραφείς έχουν για το λαό τους τόση σημασία όσο εκείνος για την αφυπνιζόμενη Ρωσία.

 

 

Συντελεστές

Συγγραφέας: Νικολάι Γκόγκολ

Διασκευή – Σκηνοθεσία: Θοδωρής Γκόγκος

Σκηνικά – Σχεδιασμός φωτισμών: Θοδωρής Γκόγκος

Μουσική Επιμέλεια: Σεμέλη Παπαοικονόμου

Φωτογραφίες: Χρήστος Γκλίβας -Γιώργος Σταύρος

Trailer: Στεριανή Βερνιώτου

Σχεδιασμός Αφίσας: Σεμέλη Παπαοικονόμου

Επικοινωνία: Χρύσα Ματσαγκάνη

Οργάνωση & Εκτέλεση Παραγωγής: Σεμέλη Παπαοικονόμου

 

Ερμηνεύει ο Θοδωρής Γκόγκος

 

Πληροφορίες Παράστασης

Παραστάσεις                                                                                                                                            Από Δευτέρα 6  Δεκεμβρίου

Ημέρες & ώρες παραστάσεων

Δευτέρα & Τρίτη στις 21:15

 

Τιμές εισιτηρίων

Γενική Είσοδος: 10€

Μειωμένο: 8€ (φοιτητικό, ανέργων, πολυτέκνων, ΑμεΑ, 65+)

Ατέλεια: 5€

 

 

Διάρκεια παράστασης

 

 

Προπώληση εισιτηρίων

Viva.gr: https://www.viva.gr/tickets/festival/theater/to-palto/

 

Για την είσοδό τους στην παράσταση οι θεατές πρέπει να επιδεικνύουν είτε πιστοποιητικό πλήρους εμβολιασμού είτε πιστοποιητικό νόσησης. καθώς και πιστοποιητικό ταυτοπροσωπίας (αστυνομική ταυτότητα, διαβατήριο, δίπλωμα οδήγησης). Επίσης  υποχρεούνται να φορούν μάσκα κατά την παραμονή τους σε όλους τους χώρους του θεάτρου.

 

Θέατρο Δρόμος

Αγ. Μελετίου 25, Αθήνα

Τηλ. 210 8818906

Web Site: https://dromostheatre.gr/

Facebook: https://www.facebook.com/dromostheatre

Instagram: https://www.instagram.com/dromostheatre/

 

 

Δημόσιες σχέσεις & Επικοινωνία Θεάτρου Δρόμος

Χρύσα Ματσαγκάνη

Τ: 6982344130

E: chrysamtg@gmail.com

 

Καταχωρίσθηκε στὴν κατηγορία Θέατρο, Λογοτεχνία. Φυλάξτε τὸν μόνιμο σύνδεσμο στὰ ἀγαπημένα σας.

Ἀπαντῆστε

Συμπληρῶστε κατωτέρω τὰ στοιχεῖα σας ἢ πατῆστε σὲ ἕνα εἰκονίδιο γιὰ νὰ συνδεθῆτε.

Λογότυπος τοῦ WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ WordPress.com. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Εἰκόνα Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Twitter. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Φωτογραφία στὸ Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Facebook. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Σύνδεση μὲ τὸ %s σὲ ἐξέλιξη...

Αὐτὸς ὁ ἱστότοπος χρησιμοποιεῖ τὸ Akismet γιὰ νὰ μειώσει τὰ ἀνεπιθύμητα μηνύματα. Μάθετε τί συμβαίνει μὲ τὰ δεδομένα τῶν σχολίων σας.