Μία αριστοτεχνική ξινόπικρη «Ζάχαρη» στο ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΑΘΜΟΣ –

απόδειξη πως όταν οι σύγχρονοι Θεατράνθρωποι θέλουν και στρωθούν στη δουλειά μπορούν να δημιουργήσουν παραστατικά θεάματα (και ακροάματα, στην συγκεκριμένη περίπτωση) διεθνών προδιαγραφών.

 

Κριτική από τον ποιητή, θεατρολόγο, μεταφρασιολόγο Κωνσταντίνο Μπούρα

 

Όσον αφορά το «ηχητικό τοπίο», οφείλω να ομολογήσω πως είναι η πρώτη φορά που παρακολουθώ έκθαμβος [συναισθητική μεταφορά] τρεις ηθοποιούς να μιλάνε και να τραγουδούν ταυτόχρονα, ενόσω ο ηχολήπτης αλλάζει «δίσκους» σε ένα υποθετικό γραμμόφωνο, χωρίς να γίνεται μουντζούρα, αλλά να επιτυγχάνεται η απόλυτη αρμονία.

Όψις και ηχητικό τοπίο σε αγαστή συμπληρωματική σύμπνοια.

Ηθοποιοί που δεν διστάζουν να τσαλακωθούν στους τερατόμορφους, γκροτέσκους, σουρεαλιστικούς, αποτρόπαιους, φουτουριστικούς και παράλογους ρόλους τους.

Παράλογες ιστορίες που μόνον η ζωή ξέρει να αφηγείται.

Λέω συχνά στους φοιτητές και σπουδαστές μου πως μπορούν να διακρίνουν την μαρτυρία (με ή χωρίς αυτοβιογραφικά στοιχεία) από την μυθοπλασία από τον βαθμό εντροπίας: Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΟΤΙΚΗ, ΑΠΡΟΒΛΕΠΤΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΛΟΓΗ, ενόσω η ανθρώπινη φαντασία λειτουργεί με γεωμετρικά μοτίβα, προκατασκευασμένα σχήματα και αναμασημένες ιδέες.

Μόνον οι ακραίοι παράφρονες συναγωνίζονται την ζωή σε δημιουργικότητα (κι εκεί είναι το λεπτό όριο μεταξύ παράνοιας και μεγαλοφυίας).

Η σκληρότητα είναι χαρακτηριστικό των επιζησάντων από βιώματα ανυπόφορα.

Οι πλαστές ωραιοποιήσεις δεν δημιουργούν ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΗΔΟΝΗ.

Μόνον η αναλογική χαρμολύπη που προκαλεί η επιτυχής μετάδοσις τής διαμεσολαβημένης εμπειρίας μπορεί να οδηγήσει σε ψυχαγωγική, ψυχοθεραπευτική ανακούφιση ή και λύτρωση τον καταταλαιπωρημένον θεατή.

Εδώ, σε αυτό το άριστα δομημένο έργο, που ξεφεύγει από την συνήθη νεορεαλιστική ηθογραφία, αποκαλύπτονται ανάγλυφες πολλές παθογένειες της νεοελληνικής «παράλληλης» οικογένειας και των παγίων εξωσυζυγικών σχέσεων που παράγουν κρυφούς απογόνους, αλλά όχι και οικονομικούς κληρονόμους…

Συνηθισμένα πράγματα, θα μου πείτε.

Το θέμα εδώ είναι ότι δραματουργός και σκηνοθέτης τα χειρίζονται αριστοτεχνικά και ΠΡΩΤΟΤΥΠΑ.

Τέλειος ο ρυθμός.

ΜΗΝ ΧΑΣΕΤΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ, ΓΙΑΤΙ ΘΑ ΧΑΘΕΙΤΕ ΣΤΗ ΑΘΗΝΑΪΚΗ ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΜΕΤΡΙΟΤΗΤΑ!!!

 

Μετά Λόγου Γνώσεως,

 

 

Δρ Κωνσταντίνος Μπούρας

https://konstantinosbouras.gr

 

 

Info από το Δελτίο Τύπου:

 

ΖΑΧΑΡΗ

 

 

του Δημήτρη Αγαρτζίδη

 

 

Σκηνοθεσία: Δημήτρης Αγαρτζίδης & Δέσποινα Αναστάσογλου|Elephas tiliensis

 

 

Παραστάσεις: Δευτέρα 23 Ιανουαρίου έως και Τρίτη 14 Μαρτίου 2023,

 

κάθε Δευτέρα & Τρίτη στο Θέατρο Σταθμός.

 

ΥΠΟΘΕΣΗ:

 

27 Ιουλίου 2018

 

Ο πατέρας πέθανε ξαφνικά – άραγε αυτό ποτέ το περιμένει κανείς; – κι ήταν αυτό που λέμε σιγανό ποταμάκι.

 

Οι θαυμαστές της μητέρας – κι ήταν πολλοί- της φώναζαν στον δρόμο: “Κούκλα,είσαι σα ζάχαρη στη ζάχαρη”. Όμως, εκείνη τη μέρα το πρόσωπο της δεν ήταν γλυκό.

 

Το τηλέφωνο χτυπά και κάπου εκεί αρχίζει να τρυπώνει. Η αμφιβολία.

 

Όπως και να ‘χει εδώ ξεκινά η ιστορία.

 

Στην Ελλάδα της κρίσης το ξαφνικό τηλεφώνημα αναγγέλλει αυτό που κανείς δεν περίμενε. Ο Πατέρας πέθανε. Ξαφνικά. Τίποτα δε τους προετοίμασε. Εκτός, ίσως, από το βλέμμα του που ήταν πάντα χαμηλό. Και θολό από τότε που πέθανε η αδερφή του, ο τελευταίος άνθρωπος που του θύμιζε το δικό του παρελθόν. Ποτέ δεν κοίταζε κανέναν στα μάτια. Έτσι κι αλλιώς ποτέ δε μιλούσαν μέσα στο σπίτι.

 

Αισθήματα, σκέψεις, κατηγορίες, αγάπες, προδοσίες. Όλα έμπαιναν μέσα τους

 

όπως τα μόρια του αέρα. Έμπαιναν στα πνευμόνια τους χωρίς να τα αντιληφθούν.

 

Κι όμως, όσο κι αν δεν το πίστευε, πάντα μέσα του ήξερε ότι κάτι πάει στραβά.

 

Την επόμενη μέρα, 28 Ιουλίου, είδε τους λογαριασμούς στην τράπεζα όλους

 

άδειους. Ο Πατέρας δεν άφησε ούτε λεφτά για την κηδεία. Έκοψαν το ρεύμα και το νερό. Το πατρικό, (πήραν τηλέφωνο από την τράπεζα), το είχε βάλει υποθήκη.

 

Στο υπόγειο βρέθηκαν φωτογραφίες, πορνοφωτογραφίες, για να το πούμε με

 

ακρίβεια, με μία δεύτερη γυναίκα. Να, λοιπόν, που εξαφανιζόταν τα μεσημέρια. Και το κερασάκι, δυο μέρες μετά την κηδεία, χτυπάει την πόρτα η έφηβη, χοντρή αδερφή. Από πού ξεφύτρωσε αυτή;

 

Οι υποψίες έγιναν, λοιπόν, πραγματικότητα.

 

 

Η Αγία Ελληνική Οικογένεια, ένα μοναδικό είδος, αφομοιώνει την καταπίεση και

 

τον συντηρητισμό αιώνων. Πάντα εντός της υπάρχει Αγάπη και εκτός της

 

παραμονεύει το Χάος. Οτιδήποτε την απειλεί γίνεται αυτόματα εχθρός. Μας μένει λοιπόν κληρονομιά η Ενοχή. Όμως, απόψε, πίσω από τον καθρέφτη όλα θα έχουν happy end, γιατί ο καθρέφτης είναι μονόδρομος και πίσω του κρύβει μια Αλήθεια.

 

Αυτή την Αλήθεια θα του αποκαλύψουν και θα ξεμπερδέψει με όλα αυτά μια για

 

πάντα. Ναι, μια για πάντα.

 

Μια παράσταση για την αγωνιώδη θλίψη που προκαλεί το τέλος, όταν όλες οι

 

βεβαιότητες καταρρέουν. Για τη στιγμή που καλούμαστε να σταθούμε μπροστά στο ψεύδος και να αποποιηθούμε την κληρονομιά που μας φορτώσανε.

 

 

 

 

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ:

 

Σκηνοθεσία: Δημήτρης Αγαρτζίδης, Δέσποινα Αναστάσογλου|Elephas tiliensis

Σκηνικά|Κοστούμια: Λυδία Ανδριώτη

 

Σχεδιασμός φωτισμών: Ναυσικά Χριστοδουλάκου

 

Επιμέλεια κίνησης: Σοφία Μαυραγάνη

 

Επικοινωνία & Προβολή: Ευαγγελία Σκρομπόλα

 

Φωτογραφίες: Αναστασία Γιαννάκη

 

Παίζουν: Δημήτρης Αγαρτζίδης, Τατιάνα Άννα Πίττα, Ελίνα Ρίζου

 

 

 

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ:

 

 

Μέρες παραστάσεων: από 23 Ιανουαρίου έως και Τρίτη 14 Μαρτίου 2023,

 

κάθε Δευτέρα & Τρίτη.

 

 

Ώρα: 21.00

 

 

Τιμές εισιτηρίων: 16€ κανονικό, 13€ φοιτητικό, άνω των 65, ΑμΕΑ, 65+

 

 

 

Θέατρο Σταθμός

 

 

 

Η παράσταση είναι κατάλληλη για θεατές άνω των 15 ετών.

 

 

Η παράσταση επιχορηγείται από το Υπουργείο Πολιτισμού & Αθλητισμού

 

 

 

Προπώληση εισιτηρίων: https://www.viva.gr/tickets/theater/zaxar/

 

 

 

Διαφήμιση
Καταχωρίσθηκε στὴν κατηγορία Θέατρο. Φυλάξτε τὸν μόνιμο σύνδεσμο στὰ ἀγαπημένα σας.

Ἀπαντῆστε

Συμπληρῶστε κατωτέρω τὰ στοιχεῖα σας ἢ πατῆστε σὲ ἕνα εἰκονίδιο γιὰ νὰ συνδεθῆτε.

Λογότυπος τοῦ WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ WordPress.com. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Φωτογραφία στὸ Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Facebook. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Σύνδεση μὲ τὸ %s σὲ ἐξέλιξη...

Αὐτὸς ὁ ἱστότοπος χρησιμοποιεῖ τὸ Akismet γιὰ νὰ μειώσει τὰ ἀνεπιθύμητα μηνύματα. Μάθετε τί συμβαίνει μὲ τὰ δεδομένα τῶν σχολίων σας.