Η Μίνα Χειμώνα, άξια για ΒΡΑΒΕΙΟ ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗΣ στον ιστορικής σημασίας, αλλά πάντα επίκαιρο και σύγχρονο «Ήχο του όπλου» της Λούλας Αναγνωστάκη στο υπέροχο, στο σαιξπηρικό, στο ατμοσφαιρικό θέατρο Altera Pars, «πόρτα» του νεανικού και του ψαγμένου κοινού, εδώ και δύο δεκαετίες.

alterapars-hxosoplou16

 

 

 

Από τον θεατρολόγο και κριτικό Κωνσταντίνο Μπούρα

Ο Πέτρος Νάκος είναι ένας εξπρεσιονιστής, τάχιστος, «νευρικός» σκηνοθέτης, που δίνει τον δικό του ρυθμό στις παραστάσεις που φέρουν την υπογραφή του. Από την άλλη πλευρά, η Μίνα Χειμώνα ταίριαξε μαζί του, γιατί είναι κι αυτή μια υπερκινητική, εκφραστική, αεικίνητη ηθοποιός, με εκπληκτική ορθοφωνία και πλήρη ενορχήστρωση των εκφραστικών της μέσων, έτσι ώστε νομίζεις ότι σε κάθε ρόλο που καλείται να ενσαρκώσει ότι γράφτηκε ειδικά γι’ αυτήν. Άθλος υποκριτικής και αυτή τη φορά, ως Κάτια, μάνα του ανήσυχου εφήβου που εξοντώνει τους πάντες γύρω του προκειμένου να ξεφύγει από τα «δεσμά» της αλλοτρίωσης με την οποία νομίζει ότι απειλείται ένεκα επερχόμενης κοινωνικοποιήσεώς του. Η «φυγή» έχει πάντα θύματα και παράπλευρες απώλειες. Και συνήθως σκοτώνουμε αυτούς που αγαπάμε. Ο νεαρός, ως σύγχρονος αντι-Οιδίποδας, δεν σκοτώνει τον πατέρα για να κοιμηθεί με τη μάνα του, ενώ κοιμάται με την καλύτερη φίλη, την «κολλητή» της μάνας του, μεταθέτοντας έτσι το θανάσιμο αμάρτημα. Ίσως γι’ αυτό όταν το πληροφορείται η Μάνα, δεν δείχνει να της καίγεται καρφάκι. Το παν γι’ αυτήν είναι να κρατήσει το γιο της, πάση θυσία, κοντά της, σαν την Κυρία Άλβινγκ, στους ιψενικούς «Βρικόλακες». Σημαντικό αυτό το έργο της Λούλας Αναγνωστάκη, από τα κύκνεια άσματα του Κουν, ως σκηνοθέτη. Η περιρρέουσα ατμόσφαιρα είναι πάντα η ίδια. Ανάλογη. Πολιτική-θέατρο: 1-1.

Σημαντική παράσταση με την Μίνα Χειμώνα προεξάρχουσα. Όλα τέλεια κι όλα αρμονικά. Χάρη στον σκηνοθέτη Πέτρο Νάκο και τους υπερ-επαρκείς συντελεστές-καλλιτέχνες που είναι «ταμένοι» στο υψηλό λειτούργημα της ψυχαγωγίας δια της διασκεδάσεως των σκέψεων προκειμένου να ξελαμπικάρει ο εγκέφαλος και να διαχειριστεί κατόπιν αποτελεσματικότερα τις έγνοιες του.

Ήταν όλοι τους υπέροχοι:

Σκηνοθεσία: Πέτρος Νάκος

Διαμόρφωση σκηνικού χώρου: Πέτρος Νάκος

Επιμέλεια σκηνικού: Δέσποινα Χειμώνα

Φωτισμοί: Παναγιώτης  Μανούσης

Κοστούμια: Δέσποινα Χειμώνα

Μουσική επιμέλεια: Πέτρος Νάκος / Αγγελική Κοντού

Κινησιολογία:  Ελβίρα Μπαρτζώκα

Φωτογραφίες:  Τζίνα Σταύρου

 

Διανομή:

Κάτια: Μίνα Χειμώνα

Μαρίκα: Λιάνα Παρούση

Μιχάλης: Πάνος Νάτσης

Γιαννούκος: Τάσος Περάκης

Φανή: Έφη Κιούκη

 

Μια παράσταση που δεν πρέπει να χάσετε, ειδικά όσοι είχατε δει τον Στράτο Τζώρτζογλου στην ιστορική παράσταση του Κουν, στο θρυλικό «Υπόγειο».

Κωνσταντίνος Μπούρας

www.konstantinosbouras.gr

 

 

Καταχωρίσθηκε στὴν κατηγορία Θέατρο, Λογοτεχνία. Φυλάξτε τὸν μόνιμο σύνδεσμο στὰ ἀγαπημένα σας.

Ἀπαντῆστε

Συμπληρῶστε κατωτέρω τὰ στοιχεῖα σας ἢ πατῆστε σὲ ἕνα εἰκονίδιο γιὰ νὰ συνδεθῆτε.

Λογότυπος τοῦ WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ WordPress.com. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Εἰκόνα Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Twitter. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Φωτογραφία στὸ Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Facebook. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Σύνδεση μὲ τὸ %s σὲ ἐξέλιξη...

Αὐτὸς ὁ ἱστότοπος χρησιμοποιεῖ τὸ Akismet γιὰ νὰ μειώσει τὰ ἀνεπιθύμητα μηνύματα. Μάθετε τί συμβαίνει μὲ τὰ δεδομένα τῶν σχολίων σας.