Ντροπή!!!! Χάσαμε και το μέτρο και την κοινή λογική. Δεν μας απομένει τίποτα πια. Τα ισοπεδώσαμε όλα.

Προμηθέας Δεσμώτης του Αισχύλου [λέμε τώρα] από το ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας σε σκηνοθεσία Σταύρου Τσακίρη

Αισθητικός κανιβαλισμός – Ρωμαϊκή αρένα – ψυχολογική υπέρ-αναπλήρωση – φαινόμενα αρχοντοχωριατισμού που επιτρέπουν την «εισαγωγή» πετυχημένων καλλιτεχνών της Αλλοδαπής και το χειρότερο: ο μυθικός Προμηθέας σα σκυλάκι δεμένο σε στύλο που προσπαθεί να κόψει τις αλυσίδες για να κάνει την ανάγκη του!!!! ΑΚΟΜΑ ΚΙ Η ΕΝΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ ΈΧΕΙ ΤΑ ΌΡΙΑ ΤΗΣ – ΚΙ Η ΚΑΚΟΓΟΥΣΤΙΑ ΕΠΙΣΗΣ – ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΠΑΡΑΚΜΗΣ μα όχι κι έτσι υπάρχουν και νοήμονες που δεν ανέχονται «μεταφράσεις» του στυλ «πλάνες περιπλανήσεις της Ιώς»…

 

Από τον ποιητή, θεατρολόγο και κριτικό Κωνσταντίνο Μπούρα

 

Κρατήθηκα αρκετές μέρες, αφουγκράστηκα στην βουβή αλλά και την εκπεφρασμένη οργή ειδικών κι επαρκούς κοινού, αλλά όλα τα πράγματα έχουν τα όριά τους.

 

Δεν με πειράζουν οι σωματικές και φωνητικής ατέλειες του πρωταγωνιστή, μήτε η ανύπαρκτη ρυθμολογία της νέας ελληνικής γλώσσας (τα ακούσαμε όλα ατονικά, σα να βγαίνουν από ρομπότ), δεν με ενόχλησε ιδιαίτερα μήτε η πλεονεκτική «μετάφραση» (από ποια γλώσσα άραγε;), με ενόχλησε όμως ότι έχουμε ηθοποιούς σαν τον Νικήτα Τσακίρογλου και τους βάζουμε σαν παραγέμισμα, σαν άλλοθι για την πολιτιστική αλαζονεία και την αρχοντοχωριατιά μας. Ο Νικήτας Τσακίρογλου θα έπρεπε να υποδυθεί τον Προμηθέα. Έχει και την φωνή και το δέμας και την «όψιν» και την εμπειρία. Είναι υπέρ-επαρκής και γυρόφερνε αμήχανος γύρω από ένα….

 

Δεν ξέρω τι κάνουν οι Άγγλοι με τον Βασιλιά Ληρ ή με τον Πουκ. Μπορεί για εκείνους τους ρόλους και για κλειστές σκηνές «ιταλικού τύπου» να είναι άκρως ενδιαφέρον το «σωματικό θέατρο» της δαιμονίας Χιώτισσας που μπορεί να υποβάλλει το κοινό πως είναι και …γίγαντας ακόμα.

 

Όμως, σε φεστιβαλικά πλαίσια και με τα χρήματα του ελληνικού λαού καλόν είναι να αποφευχθούν παρόμοια περιστατικά στο μέλλον. Δεν λέω, είμαι ευγενικό κοινό, ανιδιοτελές, υπεράνω, ανεκτικό, ασκημένο στην ενσυναίσθηση όσο κανένα άλλο, χειροκροτούμε ακόμα κι όταν βρίζουμε μετά. Όμως ας μην γίνεται εκμετάλλευση αυτής της καλοσύνης. Μερικοί ξένοι σταρ θα έπρεπε να πληρώνουν για να παίξουν στην Επίδαυρο. Και μάλιστα αδρά. Έτσι, ναι, μάλιστα, θα το δεχόμουν. Να γεμίσουν τα δημόσια ταμεία, να πληρώσουμε και θεατές να κάνουν κλάκα, να το γράψουν κι οι ξένοι στο βιογραφικό τους να έχουν να πορεύονται.

 

Λυπάμαι Σταύρο Τσακίρη. Μας απογοήτευσες. Μέχρι τώρα ήσουνα πολύ σοβαρός και μετρημένος σκηνοθέτης. Σου χρειάζονται άραγε ένα τέτοιο σκάνδαλο; Διεθνούς βεληνεκούς;

 

Έλεος! Κι η κακογουστιά έχει τα όριά της. Κι η Χρυσούλα Διαβάτη που ούρλιαζε μερικά χρόνια πριν γιατί ο ωραίος ως Έλλην, ελληνοπρεπής και ελληνομίλητος Σάκης Ρουβάς «άλωσε την Επίδαυρο», γιατί σώπαινε αυτή τη φορά; Της άρεσε μήπως το θέαμα; Δεν το νομίζω. Καθόμουν λίγο πιο πέρα και την άκουγα. Ααααχ, αυτή η χώρα δεν έχει καμία ελπίδα. Από πουθενά. Σκέφτηκα πολλές μέρες να μην γράψω τίποτα. Αλλά στο τέλος το αποφάσισα: ας υπάρχει έστω καταγεγραμμένη μια αντίρρηση… πολλές. Σας ακούω!!!

 

Δικός σας, λάτρης του θεάτρου και φίλος της κακοποιημένης ελληνικής γλώσσας, πάντα όρθιος στις επάλξεις,

 

 

Κωνσταντίνος Μπούρας

www.konstantinosbouras.gr

 

Info:

 

http://greekfestival.gr/festival_events/promitheas-desmotis/

 

Ο Προμηθέας τιμωρείται από τον Δία επειδή έδωσε τη φωτιά στους ανθρώπους. Ο Ήφαιστος έχει αναλάβει να τον δέσει σφιχτά με αλυσίδες πάνω σε απόκρημνους βράχους. Το Κράτος και η Βία επιθεωρούν τον απρόθυμο Ήφαιστο. Στον βράχο καταφθάνουν οι κόρες του Ωκεανού, οι Ωκεανίδες, θρηνώντας για το μαρτύριο του ήρωα. Κι ενώ ο Προμηθέας και ο Ωκεανός μιλούν για τη σκληρότητα του Δία, επί σκηνής εμφανίζεται ένα ακόμη πλάσμα που υποφέρει από την εκδικητικότητα των θεών: Είναι η Ιώ, ερωμένη του Δία, που εκείνος μεταμόρφωσε σε δαμάλα για να τη γλιτώσει από τη ζήλεια της Ήρας, χωρίς όμως να το καταφέρει, καθώς η πανούργα εκείνη έχει στείλει τον Οίστρο, μια ενοχλητική βοϊδόμυγα, να βασανίζει την Ιώ, ακολουθώντας την ανελέητα ως τα πέρατα του κόσμου. Ο Προμηθέας προφητεύει το μέλλον της, που συνδέεται και με τη δική του μοίρα, αφού κάποιος απόγονός της, πολλά χρόνια μετά, θα τον απελευθερώσει. Προφητεύει επίσης την πτώση του Δία, αρνείται όμως πεισματικά να φανερώσει στον απεσταλμένο του, Ερμή, το πώς θα γίνει αυτή. Η τραγωδία τελειώνει με τους κεραυνούς του Δία να πέφτουν ενάντια στον κρατούμενο με την ελεύθερη συνείδηση, που αντιστέκεται.

Με ελληνικούς και αγγλικούς υπέρτιτλους

Σκηνοθεσία – Δραματουργική επεξεργασίαΣταύρος Τσακίρης

Μετάφραση Δημήτρης Δημητριάδης

Σκηνική εγκατάσταση Κώστας Βαρώτσος

Κοστούμια Γιάννης Μετζικώφ

Κίνηση Marcello Magni

Σχεδιασμός φωτισμών Σάκης Μπιρμπίλης

Βοηθοί σκηνοθέτη: Έφη Ρευματά – Μαρία Φλωράτου

Παίζουν Kathryn Hunter(Προμηθέας), Νικήτας Τσακίρογλου (Αφηγητής),Δημήτρης Πιατάς(Ήφαιστος), Πέγκυ Τρικαλιώτη (Ιώ), Γεράσιμος Γεννατάς (Ωκεανός),Αλέξανδρος Μπουρδούμης(Κράτος), Ηλιάνα Μαυρομάτη (Ερμής),Αντιγόνη Φρυδά (Ερμής), Κώστας Νικούλι (Ερμής),Περικλής Βασιλόπουλος(Κορυφαίος)

 

 

https://www.ticketmaster.gr/ticketmaster_se_2004529.html?tkhrq=cec743f5-25f4-43c1-bb0a-f77b3a70e4a9&tkhrp=72d9be99-9c90-4c8e-8973-7895b097e93d&tkhrts=1565343709&tkhrc=tickethour&tkhre=buy201720&tkhrrt=Safetynet&tkhrh=8713de78009eae064da201f9bd92ba4a

 

Προμηθέας Δεσμώτης
του Αισχύλου
ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας – Σταύρος Τσακίρης

09/08 έως 10/08/2019 στις 21:00, Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου
Με ελληνικούς και αγγλικούς υπέρτιτλους

 

 

Καταχωρίσθηκε στὴν κατηγορία Θέατρο. Φυλάξτε τὸν μόνιμο σύνδεσμο στὰ ἀγαπημένα σας.

Σχολιάστε

Αὐτὸς ὁ ἱστότοπος χρησιμοποιεῖ τὸ Akismet γιὰ νὰ μειώσει τὰ ἀνεπιθύμητα μηνύματα. Μάθετε τί συμβαίνει μὲ τὰ δεδομένα τῶν σχολίων σας.